+ Odpowiedz na ten temat
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Poka wyniki od 31 do 41 z 41

Temat: Trjmiejskie wiadomoci: kulturalne i nie tylko

  1. #31
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Gdaska Organizacja Turystyczna zweryfikowaa statystyki pobra audycji dwikowych w aplikacji gdansk4u MOBILE po sezonie 2013.
    Statystyki wyoniy 10 obiektw, ktre ciesz si najwikszym zainteresowaniem turystw. S to przede wszystkim zabytki i miejsca historyczne, skaniajce do gbszego poznania i zwiedzenia ich historii, w czym pomagaj audycje dwikowe. Turysta bezpatnie i w prosty sposb poznaje w jednym z 3 jzykw (polskim, angielskim, niemieckim) histori o danym miejscu ubarwion efektownymi dwikami i odgosami.

    Lista 10 obiektw w kolejnoci od najbardziej odwiedzanych przedstawia si nastpujco:
    1. Westerplatte
    2. Bazylika Mariacka
    3. Brama Mariacka
    4. Twierdza Wisoujcie
    5. Brama Straganiarska
    6. Koci w. Katarzyny
    7. Muzeum Bursztynu
    8. Centralne Muzeum Morskie uraw
    9. Kaplica Krlewska
    10. Archikatedra Oliwska/ Droga Krlewska

    Audycje dwikowe mona pobra poprzez zeskanowanie urzdzeniem mobilnym kodw OR znajdujcych si na tablicach oznaczajcych 100 obiektw atrakcyjnych turystycznie w Gdasku.

    Tabliczki z kodami QR to cz projektu gdansk4u MOBILE - bezpatnej aplikacji na urzdzenia mobilne, dostpnej na trzech najpopularniejszych systemach operacyjnych: IOS, Android oraz Windows Phone. Szeroka funkcjonalno aplikacji pomaga turycie, penic rol przewodnika miejskiego, informatora turystycznej, a take organizatora czasu wolnego, dziki czemu zwiedzanie Gdaska staje jest nie tylko atwiejsze, ale i efektywniejsze.

  2. #32
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Ciekawa propozycja kulinarna czeka na wszystkich, ktrzy od 27 do 29 wrzenia odwiedz Gdyni. Tamtejsze restauracje zlokalizowane na Szlaku Kulinarnym zapraszaj na podr po smakach wiata.
    Dwadziecia gdyskich restauracji w ostatni weekend wrzenia przygotuje dla goci niepowtarzaln szans, aby za niewielkie pienidze sprbowa mini da kuchni chiskiej, amerykaskiej. woskiej, hinduskiej i wielu innych. Podrujcy po kulinarnym szlaku turyci, bd mogli wzi udzia w zabawie polegajcej na kolekcjonowaniu naklejek z odwiedzonych miejsc. Na najbardziej aktywnych czekaj ciekawe nagrody.

    Swj udzia w imprezie bd miay te blogerki kulinarne. Dzielenie si swoj wiedz, pasj i umiejtnociami za pomoc bloga pozwala internautom ledzenie nowych propozycji na przygotowanie wyszukanych da. Autorki blogw: liwkowska w kuchni, Stoliczku nakryj si, Burczy mi w brzuchu, Ugotujmy.blogspot.com, oraz blogerki z Trjmiejskiej Solniczki w realnym wiecie poka swoje moliwoci, w trakcie przygotowanego dla goci Jesiennego niadania. Na stoach nie zabraknie da przygotowanych z produktw sezonowych, ktrych wykonanie moe sta si inspiracj do samodzielnego gotowania.

    Zainteresowani mistrzowskim wykonaniem potraw, ktre trafi w najbardziej wyszukane gusty nie powinni opuci Live Cooking, czyli gotowania na ywo, w trakcie ktrego swoje umiejtnoci zaprezentuj najlepsi kucharze kraju. Dodatkowo, uczestnicy imprezy bd mogli powici czas na obejrzenie wielu filmw kulinarnych.

    Program Weekendu Kulinarnego:

    Pitek 27 wrzenia,

    godz.10-22
    Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

    godz. 18, Gdynia Info-Box I pitro, ul. witojaska 30
    pokaz filmu "owcy owocw". Wstp wolny

    Sobota 28 wrzenia

    godz. 10-22
    Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

    godz. 13, Galeria Malucha, ul. Traugutta 2
    Dziecica Akademia Kulinarna - warsztaty kulinarne dla dzieci

    godz. 18, Gdynia Info-Box I pitro, ul. witojaska 30
    pokaz filmu "Wicej ni mid". Wstp wolny

    Niedziela 29 wrzenia

    godz. 10- 22, Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

  3. #33
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    W tym tygodniu ogoszeni zostali Finalici ICCA Best Marketing Award, nagrody przyznawanej co roku za osignicia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu.
    Wrd finalistw tegorocznego konkursu jest Gdask Convention Bureau / Gdaska Organizacja Turystyczna za projekt - Gdask Christmas Baubles, w czasie najwikszych europejskich targw turystyki biznesowej EIBTM 2012 w Barcelonie. Pozostali finalici to:Melbourne Convention Bureau, Palais des Congres de Montreal i VisitDenmark.

    Gdask zmierzy si z najlepszymi w brany po raz trzeci. W tym roku udao si odnie sukces. Gdask Convention Bureau/GOT zostao nominowane w gronie wiatowych profesjonalistw brany. W jednej z poprzednich edycji konkursu, take w finale, znalaz si projekt Poland Convention Bureau/POT.

    Projekt Gdansk Christmas Baubles polega na wypromowaniu miasta Gdaska na targach EIBTM W trakcie ich trwania, do witecznej akcji zaangaowano wystawcw, hosted buyers oraz pozostae osoby odwiedzajce targi. Projekt polega m.in. na zebraniu prezentw, ktre nastpnie przekazane zostay dzieciom z hiszpaskiej organizacji wspierajcej edukacj i rozwj modziey wychowujcych si w trudnych rodowiskach. Gdask Convention Bureau/GOT zakupio na ten cel materiay szkolne i zachcio wspwystawcw, aby rwnie przekazali prezenty ze swoich regionw.

    W ramach dodatkowej atrakcji gocie zostali zaproszeni na gdaskie stoisko, gdzie mogli w witecznej atmosferze przygotowa i ozdobi wasn bombk dla dzieci. Uczestnicy targw chtnie przekazywali materiay dla dzieci, a malowanie bombek wyzwolio w gociach gdaskiego stoiska mnstwo pozytywnej energii i kreatywnoci. W kampani gdaskie biuro zaangaowao duych partnerw - Reed Exhibition (organizator targw EIBTM) oraz stowarzyszenie ICCA, ktrzy swoimi kanaami promowali akcj CSR.

    Przed Gdask Convention Bureau/GOT ostatni etap konkursu - prezentacja przed 1000 osobow publicznoci podczas zbliajcego si Kongresu ICCA. Gosowa bdzie zarwno konkursowe Jury, jak i sami delegaci. Wyniki bd znane 6 listopada.

    Zwycizca otrzyma moliwo bezpatnej promocji Miasta w magazynie Bedouk oraz na 6 portalach dedykowanych organizatorom spotka z: Francji, Ameryki, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Woch oraz Niemiec, reklam w ICCA Membership Directory oraz moliwo korzystania z logo ICCA Winner BMA przez 1 rok. Cao szacuje si na 19 650 EUR. Dodatkowo Gdask bdzie promowany na prezentacji podczas Kongresu ICCA w gronie najwyszej klasy profesjonalistw brany spotka, organizatorw kongresw, stowarzysze.

  4. #34
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Gdask Convention Bureau/GOT otrzymao nagrod ICCA Best Marketing Award przyznawan za szczeglne osignicia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu.
    Przemys spotka, inaczej turystyka biznesowa, to najlepiej rozwijajcy si dzisiaj sektor gospodarki zwizany z organizacj podry subowych, konferencji, kongresw, targw i szkole. Najwaniejsze na wiecie stowarzyszenie tej brany - International Congress And Convention Association (ICCA) co roku organizuje konkurs ICCA Best Marketing Award (BMA) ktrego tegorocznym zwycizc okaza si Gdask.

    Nagroda ICCA Best Marketing Award przyznawana jest za szczeglne osignicia w dziedzinie marketingu miast, regionw lub produktu. Kadego roku o BMA walcz destynacje z caego wiata. Midzynarodowa Kapitua konkursu zwraca uwag na innowacyjno projektu oraz nietypowe podejcie do biznesu.

    Uznanie Midzynarodowej Kapituy uzyska projekt CSR Gdask Christmas Baubles, zrealizowany podczas jednych najwikszych europejskich targw przemysu spotka EIBTM 2012 w Barcelonie. Projekt polega na wykorzystaniu witecznej atmosfery i zaangaowaniu wystawcw, hosted buyers i wszystkich osb odwiedzajcych targi w akcj charytatywn na rzecz dzieci. Projekt zakada zebranie regionalnych upominkw, ktre wystawcy i tak masowo przywo na targi oraz przekazane ich dzieciom z hiszpaskiej organizacji wspierajcej edukacj i rozwj modziey wychowujcych si w trudnych rodowiskach.

    "To co zaprezentowa Gdask jest jednym z najlepszych przykadw wykreowania kampanii marketingowej o ogromnym zasigu z wykorzystaniem maego budetu" - komentuje prezes ICCA Martin Sirk.

    "ICCA Best Marketing Award to jak dotd nasz najwaniejszy sukces promocyjny, dlatego tez jestem bardzo dumna i szczliwa" - mwi Anna Grska Prezes Zarzdu GCB/GOT. "Od kilku widoczna jest efektywna i profesjonalna promocja Polski jako caoci oraz poszczeglnych miast oraz zintensyfikowanie prac w obszarze turystyki biznesowej. Nagroda na pewno wzmocni nasz pozytywny wizerunek na tym polu" - dodaje.

    "To ogromny sukces caego zespou, ktry w realizacj projektu i nastpnie aplikacji konkursowej woy mnstwo energii i entuzjazmu. Jak wida, byo warto" - komentuje Marta Winiewska, Koordynator Gdask Convention Bureau/GOT.

    Nagroda znacznie przyczyni si rwnie do promowania sektora przemysu spotka w Polsce a take zwikszenia wiadomoci o jego znaczeniu dla rozwoju regionw na wielu obszarach takich jak naukowy (transfer wiedzy), promocyjny oraz ekonomiczny (turysta biznesowy wydaje przecitnie 4 razy wicej ni turysta indywidualny).

    ICCA Best Marketing zostaa wrczona podczas Kongresu ICCA, ktry w tym roku odby si w Szanghaju. Gdask Convention Bureau w pokonanym polu zostawi pozostaych finalistw: Melbourne Convention Bureau, Palais des Congres de Montreal oraz VisitDenmark.

    Akcja Gdask Christmas Bubles bdzie kontynuowana podczas tegorocznych targw EIBTM, ktre odbd si w dniach 19-21 listopada.

  5. #35
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    W dniu 11 lutego zosta rozstrzygnity konkurs na Gdaski Produkt Turystyczny 2014. Bya to ju 6 edycja konkursu, podczas ktrej organizatorzy turystyki, instytucj miejskie i pozarzdowe, przedsibiorcy, a take stowarzyszenia miay moliwo podzielenia si swoimi pomysami na zwiedzanie Gdaska w ciekawy sposb w szeciu kategoriach (Morze, Solidarno, Bursztyn, Aktywny Gdask, Relaks, Zwiedzanie i kultura).
    Konkurs na Gdaski Produkt Turystyczny mia na celu wyonienie innowacyjnych, wielosezonowych, atrakcyjnych produktw turystycznych dotyczcych turystyki przyjazdowej i ich promocj. Do konkursu wpyno 16 propozycji produktw turystycznych.

    Formua konkursu przebiegaa dwutorowo poprzez kapitu konkursu oraz plebiscyt internetowy. Kapitua po zapoznaniu si ze wszystkimi zgoszeniami przyznaa nagrod gwn, dwa wyrnienia, a take dokonaa wyboru dziesiciu najlepszych produktw turystycznych, ktre wziy udzia w plebiscycie internetowym wyaniajc zwycizc nagrody internautw.

    Nagroda gwna zostaa przyznana firmie Czerwiski Travel S.C za Turystyczny Rajd Samochodowy, zgoszony w ramach kategorii Aktywny Wypoczynek. Produkt spotka si z szerokim poparciem kapituy, zoonej z ekspertw z brany turystycznej za jego aktywny charakter oraz nowoczesny sposb na zwiedzanie Gdaska i okolic, podczas ktrego uczestnicy rywalizujc ze sob zdobywaj wiedz o terenie.

    Rajd rozpoczyna si od zwiedzania Stadionu PGE ARENA z przewodnikiem, a nastpnie druyny "wsiadaj za stery" auta i rozpoczynaj gr. Na trasie uczestnicy spotkaj si z ciekawymi obiektami, takimi jak: Latarnia Morska w Nowym Porcie, Park Oliwski, Wzgrze Pachoek, Galeria Ppowo, Centrum Hewelianum na Grze Gradowej oraz Dwr Artusa. W kadym z tych miejsc na uczestnikw czekaj zadania do wykonania, ich prawidowe rozwizanie pozwala na dotarcie do mety.

    Z zainteresowaniem kapituy konkursu spotkay si take produkty: Zwiedzanie Gry Gradowej z przewodnikiem zgoszony przez Centrum Hewelianum oraz Szlakiem Zotego Smaku, realizowany przez firm Czerwiski Travel S.C, ktre uzyskay wyrnienie kapituy konkursu. Pierwszy zosta zgoszony w ramach kategorii Aktywny Gdask, natomiast kolejny to kategoria Zwiedzanie i kultura.

    Natomiast nagroda internautw wyoniona przez plebiscyt internetowy, ktry odby si na stronie www.gdansk4u.pl w dniach 27.01-10.02.2014 zostaa przyznana rwnie produktowi Szlakiem Zotego Smaku firmy Czerwiski Travel S.C, uzyskujc najwiksz liczb gosw internautw.

    Zwyciski produkt to historia i degustacja gdaskich piw rzemielniczych poczona ze zwiedzaniem Starego Miasta. Produkt rozpoczyna si od spotkania z przewodnikiem w stroju gdaskiego browarnika, ktry przekazuje "browarne karty" uprawniajce do odwiedzenia Browaru Piwna, Browarni Gdask, Puapki i Browaru Lubrow.

    W kadym z miejsc na uczestnikw czekaj atrakcje zwizane z piwem: spotkanie z piwowarem, zwiedzanie Browaru Piwna, degustacja wyjtkowych piw produkowanych w browarze, uczestnictwo w seminarium piwnym, uroczyste odbicie beczki z piwem oraz degustacja 5 rodzajw piw. Kocowym przystankiem jest Restauracja Lubrow, gdzie na uczestnikw czeka danie z piwem w roli gwnej.

    Zwyciskim produktom zostan nadane tytuy - "Gdaski Produkt Turystyczny 2014", "Gdaski Produkt Turystyczny 2014" - wyrnienie oraz "Gdaski Produkt Turystyczny 2014" - nagroda internautw na okres roku.

    Dodatkowo w ramach nagrody dla zwycizcw kapituy konkursu i internautw zostanie zrealizowana kampania promujca na portalu turystycznym www.gdansk4u.pl. Oficjalne wrczenie nagrd odbdzie si 28 marca 2014 podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce.

  6. #36
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Subiektywna Linia Autobusowa zostaje zawieszona w tym roku. Wycieczki zabytkowym pojazdem po terenach stoczni stanowiy du atrakcj wrd turystw.
    Ju od czterech lat synny "ogrek" dwa razy dziennie zabiera turystw spod bramy Stoczni Gdaskiej, nastpnie przejeda z turystami po terenach zakadu, zatrzymywa si przy dawnej sali BHP, budynkach Stoczni Cesarskiej, pochylniach, hali U-bootw, miejscu, w ktrym Lech Wasa przeskoczy stoczniowy mur. Kad wycieczk oprowadzali przewodnicy, ktrzy niegdy byli pracownikami stoczni.

    Turystyczna linia autobusowa kursowaa dzieki grantom z miasta. Rocznie projekt otrzymywa okoo 70 tysicy dofinansowania. Linia dziaaa od pocztku maja do koca wrzenia. W sezonie korzystao z niej 5 tysicy osb.
    Subiektywna Linia Autobusowa pojawia si w Strategii Rozwoju Gdaska do roku 2015. W dokumencie wymieniona jest jako jeden z przykadw "interesujcej oferty kulturalnej" wspierajcej rozwj turystyki kulturowej.

    Projekt Grzegorza Klamana jest popularny nie tylko w Polsce. Subiektywna Linia Autobusowa kursowaa w grniczym miasteczku Genk w Belgii i w holenderskim Tilburg, dawnym orodku przemysu wkienniczego.

  7. #37
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Po kilkudziesiciu latach na Skwer Kuracyjny przed wejciem na molo w Sopocie wrciy palmy. Wraz z zakoczeniem prac przy trawnikach, na ktrych znalazy si rabaty kwiatowe, miejsce to odzyskao wygld z pocztku XX wieku. Najstarsze zachowane przez Muzeum Sopotu zdjcia i pocztwki wiadcz, e palmy w okolicach molo byy ju w latach 90. XIX wieku.

  8. #38
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Molo w Sopocie
    Molo, ktre jest najduszym drewnianym pomostem w Europie, stanowi wizytwk i symbol Sopotu.
    Skada si z dwch czci: drewnianej i ldowej. Pierwsza spacerowa, ta najbardziej znana, obejmuje, oprcz gwnego pomostu (511,5 m z czego 458 m wchodzi w gb Zatoki Gdaskiej), pokady dolne oraz pokad boczny, ktre umoliwiaj przybijanie statkw pasaerskich. Przy gowicy molo od 2011 r. dziaa przysta jachtowa, ktra moe pomieci do 100 jednostek.
    Pierwszy pomost o dugoci 31,5 m zosta wybudowany w 1827 r. Do koca XIX wieku molo zostaje wyduone do 150 metrw, by w roku 1910 osign 315 metrw. Obecny ksztat obiektu zosta nadany w 1928 r. po najwikszej w historii mola przebudowie zainicjowanej rok wczeniej z okazji 25-lecia miasta i 100-lecia mola.
    Cz ldowa mola czyli Skwer Kuracyjny ma powierzchni 20 tys. metrw kwadratowych. Znajduj si na nim m.in. zabytkowa fontanna, latarnia morska z punktem widokowym oraz muszla koncertowa. Na placu mog by organizowane imprezy masowe do szeciu tysicy osb, a zim funkcjonuje tu sztuczne lodowisk

  9. #39
    Moderator Maxitravelek pixi is on a distinguished road Avatar pixi
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Postw
    7,491
    Turystyka medyczna szans dla Pomorza?
    Turystyka medyczna ma szans sta si w nadchodzcych latach si napdow gospodarki wojewdztwa pomorskiego. Tak wynika z raportu "Turystyka medyczna. Perspektywy rozwoju w woj. pomorskim" opracowanego na zlecenie Gdaskiej Organizacji Turystycznej.

    Celem raportu, ktrego autork jest dr Anna Biak-Wolf, jest przedstawienie charakterystyki zjawiska okrelanego mianem turystyki medycznej, ze szczeglnym uwzgldnieniem szans rozwoju tego rodzaju turystyki w Trjmiecie, jak i caym woj. pomorskim. Drugi filar raportu stanowi prba okrelenia potencjau rozwoju turystyki medycznej na analizowanym terenie na podstawie dostpnych rde wiedzy poszerzonych o wywiady z ekspertami z zakresu turystyki oraz medycyny. Z uwagi na szeroki zakres usug mogcych stanowi podstaw turystyki medycznej, rwnie obszerne spektrum zabiegw z obszaru wellness jest przedmiotem rozwaa w tym raporcie.

    "Czsto podaje si za Youngman (2009), e ok. 5 milionw osb podruje rocznie na wiecie w celu skorzystania ze wiadcze medycznych. Z kolei inni autorzy skaniaj si ku nieco ostroniejszym szacunkom, mwicym o 60.000 do 85.000 podrnych. Podsumowujc te spory Lunt i in. (2011) ocenia liczb turystw medycznych na "co pomidzy 60.000 a 5 milionami". rda mwi te, e w samej tylko Tajlandii w 2013 roku byo milion turystw. W wielu publikacjach powiela si szacunki z 2007 roku mwice o te o 20% rocznym wzrocie rynku i szacowanym dochodzie na 60 miliardw dolarw" - mona przeczyta w treci raportu

    Raport dotyczcy turystyki medycznej to pocztek dziaa, jakie podjte zostan w najbliszym czasie przez GOT. We wrzeniu tego roku planowana jest wizyta studyjna dziennikarzy z krajw skandynawskich, bdcych potencjalnym rynkiem odbiorczym oferty pomorskiej turystyki medycznej. Z kolei na padziernik planowany jest udzia w Targach Seniora w Sztokholmie.

    "Raport wskazuje na duy potencja turystyki medycznej w wojewdztwie pomorskim, ktry moe przyczyni si nie tylko do rozwoju gospodarczego regionu, ale rwnie wzrostu liczby miejsc pracy i poprawy jakoci ycia, dlatego warto zachca bran do rozwoju tego typu turystyki" - mwi Anna Grska, prezes zarzdu GOT.

  10. #40
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Muzeum II wojny wiatowej w Gdasku jest najwikszym historycznym muzeum w Polsce, jego wystawa gwna, zajmuje powierzchni niemal 5 tys. m2. Zlokalizowana jest na najniszym poziomie budynku, 14 metrw pod ziemi. To opowie o tragicznym dowiadczeniu II wojny wiatowej, o jej genezie i skutkach, o ofiarach i sprawcach, o bohaterach i zwykych ludziach.

    Wyglda na to, e nowo powstay obiekt cieszy si sporym zainteresowaniem. Bilety na pierwszy weekend funkcjonowania Muzeum zostay szybko wyprzedane.

    Wystaw gwn tworz trzy bloki narracyjne: "Droga do wojny", "Groza wojny" oraz "Dugi cie wojny". Zostaa podzielona na 18 sekcji tematycznych, co odzwierciedla ukad sal na wystawie. Na wystawie znajduje si ok. 2 tys. eksponatw, oraz ok 240 nowoczesnych stanowisk multimedialnych. Zwiedzajcy za ich pomoc mog przeglda archiwalne fotografie i filmy, obejrze relacje wiadkw tamtych wydarze, zapozna si z interaktywnymi mapami prezentujcymi militarne potyczki czy zmiany granic pastw w czasie II wojny wiatowej.

    W przestrzeni wystawy gwnej przewiedziano rwnie przestrze prezentujc ycie codzienne w czasie II wojny wiatowej oraz wystaw dla dzieci "Podr w czasie" przeznaczon dla dzieci poniej 12 roku ycia. Skada si z trzech osobnych pokoi, bdcych rekonstrukcjami mieszkania warszawskiej rodziny w trzech rnych okresach: kilka dni po wybuchu II wojny wiatowej, w czasie okupacji niemieckiej oraz tu po zakoczeniu wojny. Zmieniajce si elementy wystroju s odbiciem sytuacji politycznej i spoecznej okupowanego i walczcego kraju.

    Teren, na ktrym powstaa siedziba Muzeum, zajmujcy powierzchni 1,7 ha, dotyka od strony zachodniej Kanau Raduni, a od poudniowej otwiera si na szerok panoram Motawy. Powierzchnia budynku to 26 tys. m2. Brya muzeum dzieli si na trzy strefy, ktre s odzwierciedleniem zwizkw przeszoci, teraniejszoci i przyszoci: przeszo - podziemie, teraniejszo - plac wok obiektu, przyszo - pochya wiea, z przeszklon fasad i dachem, o wysokoci 40,5m w najwyszym punkcie. Znajduj si tam m.in. biblioteka z czytelni, sale edukacyjne i konferencyjne, a na najwyszym poziomie kawiarnia i restauracja z widokiem na panoram Gdaska.
    Kasy biletowe, punkt informacyjny oraz wejcie na wystaw gwn i dla dzieci znajduj si na poziomie -3. W Muzeum jest rwnie przestrze na wystawy czasowe, sala konferencyjna przeznaczona na debaty, sympozja, koncerty oraz sala kinowa na 115 miejsc, gdzie bd si odbyway projekcje i tematyczne przegldy filmowe. Oprcz funkcji wystawienniczych Muzeum bdzie peni rol orodka edukacji, kultury i nauki.
    CENNIK BILETW:

    Wystawa gwna

    >Bilet normalny - 23 z
    Bilet ulgowy - 16 z
    Bilet rodzinny (2 dorosych i maksymalnie 3 dzieci do 19 lat ) - 55 z
    Bilet grupowy normalny (powyej 10 osb + 1 opiekun na 10 osb bezpatnie) - 23 z
    Bilet grupowy ulgowy (powyej 10 osb + 1 opiekun na 10 osb bezpatnie) - 16 z
    Audioprzewodnik - 5 z


    Wystawa dla dzieci - "Podr w czasie"

    Bilet dla dziecka - 8 z
    Bilet dla opiekuna - 13 z
    Grupy zorganizowane (maksymalnie 25 dzieci + 2 opiekunw) - 5 z


    Bilet na wystaw gwn upowania rwnie do wstpu na wystaw dla dzieci.

    Muzeum II Wojny wiatowej w Gdasku
    pl. Wadysawa Bartoszewskiego 1; 80-862 Gdask
    Wejcie gwne: schody od strony placu
    Muzeum czynne:
    Wtorek - niedziela 10.00 -19.00
    Ostatnie wejcie na wystaw gwn o godz. 17.00

  11. #41
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wyczon reputacj Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postw
    30,476
    Turysto, szanuj Sopot - pod takim hasem miasto rozpoczyna kampani adresowan do turystw odwiedzajcych Sopot.
    Miasto przygotowao 2 tys. plakatw (dwujzycznych - po polsku i po angielsku), ktre zostan przekazane zarzdcom nieruchomoci i spdzielniom mieszkaniowym, pojawi si one take na supach miejskich. Kady sopocianin moe odebra plakat w punkcie informacji w Urzdzie Miasta Sopotu oraz w Informacji Turystycznej.

+ Odpowiedz na ten temat
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia

  • Nie moesz zakada nowych tematw
  • Nie moesz pisa wiadomoci
  • Nie moesz dodawa zacznikw
  • Nie moesz edytowa swoich postw