+ Odpowiedz na ten temat
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3
Poka¿ wyniki od 31 do 41 z 41

Temat: Trójmiejskie wiadomo¶ci: kulturalne i nie tylko

  1. #31
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Gdañska Organizacja Turystyczna zweryfikowa³a statystyki pobrañ audycji d¼wiêkowych w aplikacji gdansk4u MOBILE po sezonie 2013.
    Statystyki wy³oni³y 10 obiektów, które ciesz± siê najwiêkszym zainteresowaniem turystów. S± to przede wszystkim zabytki i miejsca historyczne, sk³aniaj±ce do g³êbszego poznania i zwiedzenia ich historii, w czym pomagaj± audycje d¼wiêkowe. Turysta bezp³atnie i w prosty sposób poznaje w jednym z 3 jêzyków (polskim, angielskim, niemieckim) historiê o danym miejscu ubarwion± efektownymi d¼wiêkami i odg³osami.

    Lista 10 obiektów w kolejno¶ci od najbardziej odwiedzanych przedstawia siê nastêpuj±co:
    1. Westerplatte
    2. Bazylika Mariacka
    3. Brama Mariacka
    4. Twierdza Wis³ouj¶cie
    5. Brama Straganiarska
    6. Ko¶ció³ ¶w. Katarzyny
    7. Muzeum Bursztynu
    8. Centralne Muzeum Morskie ¯uraw
    9. Kaplica Królewska
    10. Archikatedra Oliwska/ Droga Królewska

    Audycje d¼wiêkowe mo¿na pobraæ poprzez zeskanowanie urz±dzeniem mobilnym kodów OR znajduj±cych siê na tablicach oznaczaj±cych 100 obiektów atrakcyjnych turystycznie w Gdañsku.

    Tabliczki z kodami QR to czê¶æ projektu gdansk4u MOBILE - bezp³atnej aplikacji na urz±dzenia mobilne, dostêpnej na trzech najpopularniejszych systemach operacyjnych: IOS, Android oraz Windows Phone. Szeroka funkcjonalno¶æ aplikacji pomaga tury¶cie, pe³ni±c rolê przewodnika miejskiego, informatora turystycznej, a tak¿e organizatora czasu wolnego, dziêki czemu zwiedzanie Gdañska staje jest nie tylko ³atwiejsze, ale i efektywniejsze.

  2. #32
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Ciekawa propozycja kulinarna czeka na wszystkich, którzy od 27 do 29 wrze¶nia odwiedz± Gdyniê. Tamtejsze restauracje zlokalizowane na Szlaku Kulinarnym zapraszaj± na podró¿ po smakach ¶wiata.
    Dwadzie¶cia gdyñskich restauracji w ostatni weekend wrze¶nia przygotuje dla go¶ci niepowtarzaln± szansê, aby za niewielkie pieni±dze spróbowaæ mini dañ kuchni chiñskiej, amerykañskiej. w³oskiej, hinduskiej i wielu innych. Podró¿uj±cy po kulinarnym szlaku tury¶ci, bêd± mogli wzi±æ udzia³ w zabawie polegaj±cej na kolekcjonowaniu naklejek z odwiedzonych miejsc. Na najbardziej aktywnych czekaj± ciekawe nagrody.

    Swój udzia³ w imprezie bêd± mia³y te¿ blogerki kulinarne. Dzielenie siê swoj± wiedz±, pasj± i umiejêtno¶ciami za pomoc± bloga pozwala internautom ¶ledzenie nowych propozycji na przygotowanie wyszukanych dañ. Autorki blogów: ¦liwkowska w kuchni, Stoliczku nakryj siê, Burczy mi w brzuchu, Ugotujmy.blogspot.com, oraz blogerki z Trójmiejskiej Solniczki w realnym ¶wiecie poka¿± swoje mo¿liwo¶ci, w trakcie przygotowanego dla go¶ci Jesiennego ¦niadania. Na sto³ach nie zabraknie dañ przygotowanych z produktów sezonowych, których wykonanie mo¿e staæ siê inspiracj± do samodzielnego gotowania.

    Zainteresowani mistrzowskim wykonaniem potraw, które trafi± w najbardziej wyszukane gusty nie powinni opu¶ciæ Live Cooking, czyli gotowania na ¿ywo, w trakcie którego swoje umiejêtno¶ci zaprezentuj± najlepsi kucharze kraju. Dodatkowo, uczestnicy imprezy bêd± mogli po¶wiêciæ czas na obejrzenie wielu filmów kulinarnych.

    Program Weekendu Kulinarnego:

    Pi±tek 27 wrze¶nia,

    godz.10-22
    Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

    godz. 18, Gdynia Info-Box I piêtro, ul. ¦wiêtojañska 30
    pokaz filmu "£owcy owoców". Wstêp wolny

    Sobota 28 wrze¶nia

    godz. 10-22
    Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

    godz. 13, Galeria Malucha, ul. Traugutta 2
    Dzieciêca Akademia Kulinarna - warsztaty kulinarne dla dzieci

    godz. 18, Gdynia Info-Box I piêtro, ul. ¦wiêtojañska 30
    pokaz filmu "Wiêcej ni¿ miód". Wstêp wolny

    Niedziela 29 wrze¶nia

    godz. 10- 22, Happy Hours w restauracjach na Szlaku Kulinarnym

  3. #33
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    W tym tygodniu og³oszeni zostali Finali¶ci ICCA Best Marketing Award, nagrody przyznawanej co roku za osi±gniêcia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu.
    W¶ród finalistów tegorocznego konkursu jest Gdañsk Convention Bureau / Gdañska Organizacja Turystyczna za projekt - Gdañsk Christmas Baubles, w czasie najwiêkszych europejskich targów turystyki biznesowej EIBTM 2012 w Barcelonie. Pozostali finali¶ci to:Melbourne Convention Bureau, Palais des Congres de Montreal i VisitDenmark.

    Gdañsk zmierzy³ siê z najlepszymi w bran¿y po raz trzeci. W tym roku uda³o siê odnie¶æ sukces. Gdañsk Convention Bureau/GOT zosta³o nominowane w gronie ¶wiatowych profesjonalistów bran¿y. W jednej z poprzednich edycji konkursu, tak¿e w finale, znalaz³ siê projekt Poland Convention Bureau/POT.

    Projekt Gdansk Christmas Baubles polega³ na wypromowaniu miasta Gdañska na targach EIBTM W trakcie ich trwania, do ¶wi±tecznej akcji zaanga¿owano wystawców, hosted buyers oraz pozosta³e osoby odwiedzaj±ce targi. Projekt polega³ m.in. na zebraniu prezentów, które nastêpnie przekazane zosta³y dzieciom z hiszpañskiej organizacji wspieraj±cej edukacjê i rozwój m³odzie¿y wychowuj±cych siê w trudnych ¶rodowiskach. Gdañsk Convention Bureau/GOT zakupi³o na ten cel materia³y szkolne i zachêci³o wspó³wystawców, aby równie¿ przekazali prezenty ze swoich regionów.

    W ramach dodatkowej atrakcji go¶cie zostali zaproszeni na gdañskie stoisko, gdzie mogli w ¶wi±tecznej atmosferze przygotowaæ i ozdobiæ w³asn± bombkê dla dzieci. Uczestnicy targów chêtnie przekazywali materia³y dla dzieci, a malowanie bombek wyzwoli³o w go¶ciach gdañskiego stoiska mnóstwo pozytywnej energii i kreatywno¶ci. W kampaniê gdañskie biuro zaanga¿owa³o du¿ych partnerów - Reed Exhibition (organizator targów EIBTM) oraz stowarzyszenie ICCA, którzy swoimi kana³ami promowali akcjê CSR.

    Przed Gdañsk Convention Bureau/GOT ostatni etap konkursu - prezentacja przed 1000 osobow± publiczno¶ci± podczas zbli¿aj±cego siê Kongresu ICCA. G³osowaæ bêdzie zarówno konkursowe Jury, jak i sami delegaci. Wyniki bêd± znane 6 listopada.

    Zwyciêzca otrzyma mo¿liwo¶æ bezp³atnej promocji Miasta w magazynie Bedouk oraz na 6 portalach dedykowanych organizatorom spotkañ z: Francji, Ameryki, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, W³och oraz Niemiec, reklamê w ICCA Membership Directory oraz mo¿liwo¶æ korzystania z logo ICCA Winner BMA przez 1 rok. Ca³o¶æ szacuje siê na 19 650 EUR. Dodatkowo Gdañsk bêdzie promowany na prezentacji podczas Kongresu ICCA w gronie najwy¿szej klasy profesjonalistów bran¿y spotkañ, organizatorów kongresów, stowarzyszeñ.

  4. #34
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Gdañsk Convention Bureau/GOT otrzyma³o nagrodê ICCA Best Marketing Award przyznawan± za szczególne osi±gniêcia w dziedzinie marketingu miasta, regionu lub produktu.
    Przemys³ spotkañ, inaczej turystyka biznesowa, to najlepiej rozwijaj±cy siê dzisiaj sektor gospodarki zwi±zany z organizacj± podró¿y s³u¿bowych, konferencji, kongresów, targów i szkoleñ. Najwa¿niejsze na ¶wiecie stowarzyszenie tej bran¿y - International Congress And Convention Association (ICCA) co roku organizuje konkurs ICCA Best Marketing Award (BMA) którego tegorocznym zwyciêzc± okaza³ siê Gdañsk.

    Nagroda ICCA Best Marketing Award przyznawana jest za szczególne osi±gniêcia w dziedzinie marketingu miast, regionów lub produktu. Ka¿dego roku o BMA walcz± destynacje z ca³ego ¶wiata. Miêdzynarodowa Kapitu³a konkursu zwraca uwagê na innowacyjno¶æ projektu oraz nietypowe podej¶cie do biznesu.

    Uznanie Miêdzynarodowej Kapitu³y uzyska³ projekt CSR Gdañsk Christmas Baubles, zrealizowany podczas jednych najwiêkszych europejskich targów przemys³u spotkañ EIBTM 2012 w Barcelonie. Projekt polega³ na wykorzystaniu ¶wi±tecznej atmosfery i zaanga¿owaniu wystawców, hosted buyers i wszystkich osób odwiedzaj±cych targi w akcjê charytatywn± na rzecz dzieci. Projekt zak³ada³ zebranie regionalnych upominków, które wystawcy i tak masowo przywo¿± na targi oraz przekazane ich dzieciom z hiszpañskiej organizacji wspieraj±cej edukacjê i rozwój m³odzie¿y wychowuj±cych siê w trudnych ¶rodowiskach.

    "To co zaprezentowa³ Gdañsk jest jednym z najlepszych przyk³adów wykreowania kampanii marketingowej o ogromnym zasiêgu z wykorzystaniem ma³ego bud¿etu" - komentuje prezes ICCA Martin Sirk.

    "ICCA Best Marketing Award to jak dot±d nasz najwa¿niejszy sukces promocyjny, dlatego tez jestem bardzo dumna i szczê¶liwa" - mówi Anna Górska Prezes Zarz±du GCB/GOT. "Od kilku widoczna jest efektywna i profesjonalna promocja Polski jako ca³o¶ci oraz poszczególnych miast oraz zintensyfikowanie prac w obszarze turystyki biznesowej. Nagroda na pewno wzmocni nasz pozytywny wizerunek na tym polu" - dodaje.

    "To ogromny sukces ca³ego zespo³u, który w realizacjê projektu i nastêpnie aplikacji konkursowej w³o¿y³ mnóstwo energii i entuzjazmu. Jak widaæ, by³o warto" - komentuje Marta Wi¶niewska, Koordynator Gdañsk Convention Bureau/GOT.

    Nagroda znacznie przyczyni siê równie¿ do promowania sektora przemys³u spotkañ w Polsce a tak¿e zwiêkszenia ¶wiadomo¶ci o jego znaczeniu dla rozwoju regionów na wielu obszarach takich jak naukowy (transfer wiedzy), promocyjny oraz ekonomiczny (turysta biznesowy wydaje przeciêtnie 4 razy wiêcej ni¿ turysta indywidualny).

    ICCA Best Marketing zosta³a wrêczona podczas Kongresu ICCA, który w tym roku odby³ siê w Szanghaju. Gdañsk Convention Bureau w pokonanym polu zostawi³ pozosta³ych finalistów: Melbourne Convention Bureau, Palais des Congres de Montreal oraz VisitDenmark.

    Akcja Gdañsk Christmas Bubles bêdzie kontynuowana podczas tegorocznych targów EIBTM, które odbêd± siê w dniach 19-21 listopada.

  5. #35
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    W dniu 11 lutego zosta³ rozstrzygniêty konkurs na Gdañski Produkt Turystyczny 2014. By³a to ju¿ 6 edycja konkursu, podczas której organizatorzy turystyki, instytucjê miejskie i pozarz±dowe, przedsiêbiorcy, a tak¿e stowarzyszenia mia³y mo¿liwo¶æ podzielenia siê swoimi pomys³ami na zwiedzanie Gdañska w ciekawy sposób w sze¶ciu kategoriach (Morze, Solidarno¶æ, Bursztyn, Aktywny Gdañsk, Relaks, Zwiedzanie i kultura).
    Konkurs na Gdañski Produkt Turystyczny mia³ na celu wy³onienie innowacyjnych, wielosezonowych, atrakcyjnych produktów turystycznych dotycz±cych turystyki przyjazdowej i ich promocjê. Do konkursu wp³ynê³o 16 propozycji produktów turystycznych.

    Formu³a konkursu przebiega³a dwutorowo poprzez kapitu³ê konkursu oraz plebiscyt internetowy. Kapitu³a po zapoznaniu siê ze wszystkimi zg³oszeniami przyzna³a nagrodê g³ówn±, dwa wyró¿nienia, a tak¿e dokona³a wyboru dziesiêciu najlepszych produktów turystycznych, które wziê³y udzia³ w plebiscycie internetowym wy³aniaj±c zwyciêzcê nagrody internautów.

    Nagroda g³ówna zosta³a przyznana firmie Czerwiñski Travel S.C za Turystyczny Rajd Samochodowy, zg³oszony w ramach kategorii Aktywny Wypoczynek. Produkt spotka³ siê z szerokim poparciem kapitu³y, z³o¿onej z ekspertów z bran¿y turystycznej za jego aktywny charakter oraz nowoczesny sposób na zwiedzanie Gdañska i okolic, podczas którego uczestnicy rywalizuj±c ze sob± zdobywaj± wiedzê o terenie.

    Rajd rozpoczyna siê od zwiedzania Stadionu PGE ARENA z przewodnikiem, a nastêpnie dru¿yny "wsiadaj± za stery" auta i rozpoczynaj± grê. Na trasie uczestnicy spotkaj± siê z ciekawymi obiektami, takimi jak: Latarnia Morska w Nowym Porcie, Park Oliwski, Wzgórze Pacho³ek, Galeria Pêpowo, Centrum Hewelianum na Górze Gradowej oraz Dwór Artusa. W ka¿dym z tych miejsc na uczestników czekaj± zadania do wykonania, ich prawid³owe rozwi±zanie pozwala na dotarcie do mety.

    Z zainteresowaniem kapitu³y konkursu spotka³y siê tak¿e produkty: Zwiedzanie Góry Gradowej z przewodnikiem zg³oszony przez Centrum Hewelianum oraz Szlakiem Z³otego Smaku, realizowany przez firmê Czerwiñski Travel S.C, które uzyska³y wyró¿nienie kapitu³y konkursu. Pierwszy zosta³ zg³oszony w ramach kategorii Aktywny Gdañsk, natomiast kolejny to kategoria Zwiedzanie i kultura.

    Natomiast nagroda internautów wy³oniona przez plebiscyt internetowy, który odby³ siê na stronie www.gdansk4u.pl w dniach 27.01-10.02.2014 zosta³a przyznana równie¿ produktowi Szlakiem Z³otego Smaku firmy Czerwiñski Travel S.C, uzyskuj±c najwiêksz± liczbê g³osów internautów.

    Zwyciêski produkt to historia i degustacja gdañskich piw rzemie¶lniczych po³±czona ze zwiedzaniem Starego Miasta. Produkt rozpoczyna siê od spotkania z przewodnikiem w stroju gdañskiego browarnika, który przekazuje "browarne karty" uprawniaj±ce do odwiedzenia Browaru Piwna, Browarni Gdañsk, Pu³apki i Browaru Lubrow.

    W ka¿dym z miejsc na uczestników czekaj± atrakcje zwi±zane z piwem: spotkanie z piwowarem, zwiedzanie Browaru Piwna, degustacja wyj±tkowych piw produkowanych w browarze, uczestnictwo w seminarium piwnym, uroczyste odbicie beczki z piwem oraz degustacja 5 rodzajów piw. Koñcowym przystankiem jest Restauracja Lubrow, gdzie na uczestników czeka danie z piwem w roli g³ównej.

    Zwyciêskim produktom zostan± nadane tytu³y - "Gdañski Produkt Turystyczny 2014", "Gdañski Produkt Turystyczny 2014" - wyró¿nienie oraz "Gdañski Produkt Turystyczny 2014" - nagroda internautów na okres roku.

    Dodatkowo w ramach nagrody dla zwyciêzców kapitu³y konkursu i internautów zostanie zrealizowana kampania promuj±ca na portalu turystycznym www.gdansk4u.pl. Oficjalne wrêczenie nagród odbêdzie siê 28 marca 2014 podczas konferencji Nowe Trendy w Turystyce.

  6. #36
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Subiektywna Linia Autobusowa zostaje zawieszona w tym roku. Wycieczki zabytkowym pojazdem po terenach stoczni stanowi³y du¿± atrakcjê w¶ród turystów.
    Ju¿ od czterech lat s³ynny "ogórek" dwa razy dziennie zabiera³ turystów spod bramy Stoczni Gdañskiej, nastêpnie przeje¿d¿a³ z turystami po terenach zak³adu, zatrzymywa³ siê przy dawnej sali BHP, budynkach Stoczni Cesarskiej, pochylniach, hali U-bootów, miejscu, w którym Lech Wa³êsa przeskoczy³ stoczniowy mur. Ka¿d± wycieczkê oprowadzali przewodnicy, którzy niegdy¶ byli pracownikami stoczni.

    Turystyczna linia autobusowa kursowa³a dzieki grantom z miasta. Rocznie projekt otrzymywa³ oko³o 70 tysiêcy dofinansowania. Linia dzia³a³a od pocz±tku maja do koñca wrze¶nia. W sezonie korzysta³o z niej 5 tysiêcy osób.
    Subiektywna Linia Autobusowa pojawia siê w Strategii Rozwoju Gdañska do roku 2015. W dokumencie wymieniona jest jako jeden z przyk³adów "interesuj±cej oferty kulturalnej" wspieraj±cej rozwój turystyki kulturowej.

    Projekt Grzegorza Klamana jest popularny nie tylko w Polsce. Subiektywna Linia Autobusowa kursowa³a w górniczym miasteczku Genk w Belgii i w holenderskim Tilburg, dawnym o¶rodku przemys³u w³ókienniczego.

  7. #37
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Po kilkudziesiêciu latach na Skwer Kuracyjny przed wej¶ciem na molo w Sopocie wróci³y palmy. Wraz z zakoñczeniem prac przy trawnikach, na których znalaz³y siê rabaty kwiatowe, miejsce to odzyska³o wygl±d z pocz±tku XX wieku. Najstarsze zachowane przez Muzeum Sopotu zdjêcia i pocztówki ¶wiadcz±, ¿e palmy w okolicach molo by³y ju¿ w latach 90. XIX wieku.

  8. #38
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Molo w Sopocie
    Molo, które jest najd³u¿szym drewnianym pomostem w Europie, stanowi wizytówkê i symbol Sopotu.
    Sk³ada siê z dwóch czê¶ci: drewnianej i l±dowej. Pierwsza spacerowa, ta najbardziej znana, obejmuje, oprócz g³ównego pomostu (511,5 m z czego 458 m wchodzi w g³±b Zatoki Gdañskiej), pok³ady dolne oraz pok³ad boczny, które umo¿liwiaj± przybijanie statków pasa¿erskich. Przy g³owicy molo od 2011 r. dzia³a przystañ jachtowa, która mo¿e pomie¶ciæ do 100 jednostek.
    Pierwszy pomost o d³ugo¶ci 31,5 m zosta³ wybudowany w 1827 r. Do koñca XIX wieku molo zostaje wyd³u¿one do 150 metrów, by w roku 1910 osi±gn±æ 315 metrów. Obecny kszta³t obiektu zosta³ nadany w 1928 r. po najwiêkszej w historii mola przebudowie zainicjowanej rok wcze¶niej z okazji 25-lecia miasta i 100-lecia mola.
    Czê¶æ l±dowa mola czyli Skwer Kuracyjny ma powierzchniê 20 tys. metrów kwadratowych. Znajduj± siê na nim m.in. zabytkowa fontanna, latarnia morska z punktem widokowym oraz muszla koncertowa. Na placu mog± byæ organizowane imprezy masowe do sze¶ciu tysiêcy osób, a zim± funkcjonuje tu sztuczne lodowisk

  9. #39
    Moderator Maxitravelek pixi is on a distinguished road Avatar pixi
    Zarejestrowany
    Feb 2011
    Postów
    7,491
    Turystyka medyczna szans± dla Pomorza?
    Turystyka medyczna ma szansê staæ siê w nadchodz±cych latach si³± napêdow± gospodarki województwa pomorskiego. Tak wynika z raportu "Turystyka medyczna. Perspektywy rozwoju w woj. pomorskim" opracowanego na zlecenie Gdañskiej Organizacji Turystycznej.

    Celem raportu, którego autork± jest dr Anna Bia³k-Wolf, jest przedstawienie charakterystyki zjawiska okre¶lanego mianem turystyki medycznej, ze szczególnym uwzglêdnieniem szans rozwoju tego rodzaju turystyki w Trójmie¶cie, jak i ca³ym woj. pomorskim. Drugi filar raportu stanowi próba okre¶lenia potencja³u rozwoju turystyki medycznej na analizowanym terenie na podstawie dostêpnych ¼róde³ wiedzy poszerzonych o wywiady z ekspertami z zakresu turystyki oraz medycyny. Z uwagi na szeroki zakres us³ug mog±cych stanowiæ podstawê turystyki medycznej, równie¿ obszerne spektrum zabiegów z obszaru wellness jest przedmiotem rozwa¿añ w tym raporcie.

    "Czêsto podaje siê za Youngman (2009), ¿e ok. 5 milionów osób podró¿uje rocznie na ¶wiecie w celu skorzystania ze ¶wiadczeñ medycznych. Z kolei inni autorzy sk³aniaj± siê ku nieco ostro¿niejszym szacunkom, mówi±cym o 60.000 do 85.000 podró¿nych. Podsumowuj±c te spory Lunt i in. (2011) ocenia liczbê turystów medycznych na "co¶ pomiêdzy 60.000 a 5 milionami". ¬ród³a mówi± te¿, ¿e w samej tylko Tajlandii w 2013 roku by³o milion turystów. W wielu publikacjach powiela siê szacunki z 2007 roku mówi±ce o te¿ o 20% rocznym wzro¶cie rynku i szacowanym dochodzie na 60 miliardów dolarów" - mo¿na przeczytaæ w tre¶ci raportu

    Raport dotycz±cy turystyki medycznej to pocz±tek dzia³añ, jakie podjête zostan± w najbli¿szym czasie przez GOT. We wrze¶niu tego roku planowana jest wizyta studyjna dziennikarzy z krajów skandynawskich, bêd±cych potencjalnym rynkiem odbiorczym oferty pomorskiej turystyki medycznej. Z kolei na pa¼dziernik planowany jest udzia³ w Targach Seniora w Sztokholmie.

    "Raport wskazuje na du¿y potencja³ turystyki medycznej w województwie pomorskim, który mo¿e przyczyniæ siê nie tylko do rozwoju gospodarczego regionu, ale równie¿ wzrostu liczby miejsc pracy i poprawy jako¶ci ¿ycia, dlatego warto zachêcaæ bran¿ê do rozwoju tego typu turystyki" - mówi Anna Górska, prezes zarz±du GOT.

  10. #40
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Muzeum II wojny ¦wiatowej w Gdañsku jest najwiêkszym historycznym muzeum w Polsce, jego wystawa g³ówna, zajmuje powierzchniê niemal 5 tys. m2. Zlokalizowana jest na najni¿szym poziomie budynku, 14 metrów pod ziemi±. To opowie¶æ o tragicznym do¶wiadczeniu II wojny ¶wiatowej, o jej genezie i skutkach, o ofiarach i sprawcach, o bohaterach i zwyk³ych ludziach.

    Wygl±da na to, ¿e nowo powsta³y obiekt cieszy siê sporym zainteresowaniem. Bilety na pierwszy weekend funkcjonowania Muzeum zosta³y szybko wyprzedane.

    Wystawê g³ówn± tworz± trzy bloki narracyjne: "Droga do wojny", "Groza wojny" oraz "D³ugi cieñ wojny". Zosta³a podzielona na 18 sekcji tematycznych, co odzwierciedla uk³ad sal na wystawie. Na wystawie znajduje siê ok. 2 tys. eksponatów, oraz ok 240 nowoczesnych stanowisk multimedialnych. Zwiedzaj±cy za ich pomoc± mog± przegl±daæ archiwalne fotografie i filmy, obejrzeæ relacje ¶wiadków tamtych wydarzeñ, zapoznaæ siê z interaktywnymi mapami prezentuj±cymi militarne potyczki czy zmiany granic pañstw w czasie II wojny ¶wiatowej.

    W przestrzeni wystawy g³ównej przewiedziano równie¿ przestrzeñ prezentuj±c± ¿ycie codzienne w czasie II wojny ¶wiatowej oraz wystawê dla dzieci "Podró¿ w czasie" przeznaczon± dla dzieci poni¿ej 12 roku ¿ycia. Sk³ada siê z trzech osobnych pokoi, bêd±cych rekonstrukcjami mieszkania warszawskiej rodziny w trzech ró¿nych okresach: kilka dni po wybuchu II wojny ¶wiatowej, w czasie okupacji niemieckiej oraz tu¿ po zakoñczeniu wojny. Zmieniaj±ce siê elementy wystroju s± odbiciem sytuacji politycznej i spo³ecznej okupowanego i walcz±cego kraju.

    Teren, na którym powsta³a siedziba Muzeum, zajmuj±cy powierzchniê 1,7 ha, dotyka od strony zachodniej Kana³u Raduni, a od po³udniowej otwiera siê na szerok± panoramê Mot³awy. Powierzchnia budynku to 26 tys. m2. Bry³a muzeum dzieli siê na trzy strefy, które s± odzwierciedleniem zwi±zków przesz³o¶ci, tera¼niejszo¶ci i przysz³o¶ci: przesz³o¶æ - podziemie, tera¼niejszo¶æ - plac wokó³ obiektu, przysz³o¶æ - pochy³a wie¿a, z przeszklon± fasad± i dachem, o wysoko¶ci 40,5m w najwy¿szym punkcie. Znajduj± siê tam m.in. biblioteka z czytelni±, sale edukacyjne i konferencyjne, a na najwy¿szym poziomie kawiarnia i restauracja z widokiem na panoramê Gdañska.
    Kasy biletowe, punkt informacyjny oraz wej¶cie na wystawê g³ówn± i dla dzieci znajduj± siê na poziomie -3. W Muzeum jest równie¿ przestrzeñ na wystawy czasowe, sala konferencyjna przeznaczona na debaty, sympozja, koncerty oraz sala kinowa na 115 miejsc, gdzie bêd± siê odbywa³y projekcje i tematyczne przegl±dy filmowe. Oprócz funkcji wystawienniczych Muzeum bêdzie pe³niæ rolê o¶rodka edukacji, kultury i nauki.
    CENNIK BILETÓW:

    Wystawa g³ówna

    >Bilet normalny - 23 z³
    Bilet ulgowy - 16 z³
    Bilet rodzinny (2 doros³ych i maksymalnie 3 dzieci do 19 lat ) - 55 z³
    Bilet grupowy normalny (powy¿ej 10 osób + 1 opiekun na 10 osób bezp³atnie) - 23 z³
    Bilet grupowy ulgowy (powy¿ej 10 osób + 1 opiekun na 10 osób bezp³atnie) - 16 z³
    Audioprzewodnik - 5 z³


    Wystawa dla dzieci - "Podró¿ w czasie"

    Bilet dla dziecka - 8 z³
    Bilet dla opiekuna - 13 z³
    Grupy zorganizowane (maksymalnie 25 dzieci + 2 opiekunów) - 5 z³


    Bilet na wystawê g³ówn± upowa¿nia równie¿ do wstêpu na wystawê dla dzieci.

    Muzeum II Wojny ¦wiatowej w Gdañsku
    pl. W³adys³awa Bartoszewskiego 1; 80-862 Gdañsk
    Wej¶cie g³ówne: schody od strony placu
    Muzeum czynne:
    Wtorek - niedziela 10.00 -19.00
    Ostatnie wej¶cie na wystawê g³ówn± o godz. 17.00

  11. #41
    Administrator Maxitravelek Natasza ma wy³±czon± reputacjê Avatar Natasza
    Zarejestrowany
    Jan 2011
    Postów
    30,476
    Turysto, szanuj Sopot - pod takim has³em miasto rozpoczyna kampaniê adresowan± do turystów odwiedzaj±cych Sopot.
    Miasto przygotowa³o 2 tys. plakatów (dwujêzycznych - po polsku i po angielsku), które zostan± przekazane zarz±dcom nieruchomo¶ci i spó³dzielniom mieszkaniowym, pojawi± siê one tak¿e na s³upach miejskich. Ka¿dy sopocianin mo¿e odebraæ plakat w punkcie informacji w Urzêdzie Miasta Sopotu oraz w Informacji Turystycznej.

+ Odpowiedz na ten temat
Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3

Uprawnienia

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów